jueves, 24 de enero de 2008

Condicions

L’escenari polític en el que desenvoluparem la campanya electoral serà un frec bipartidari, entre un PSOE que posa rumb vers la seva dreta, un PP que ocupa la mobilització al carrer, i aquí una CiU que acarona portar neoliberalisme pur i dur.

Per tant ens toca treballar a fons per frenar a la dreta, mentre forcem a l’esquerra parlamentària i al PSOE-PSC a posar rumb cap a l’esquerra.

Per fer boca, els nostres candidats, Gaspar Llamazares (IU) y Joan Herrera (ICV), han començat a establir unes condicions per a possibles pactes de legislatura, de govern, i fins i tot per entrar en un govern.

És ben palès que tenim tothom ben clar que no entraríem en un govern PP. A banda de que no ens hi voldrien. Tampoc en un amb CiU, si més no, EUiA de cap de les maneres, ni en la modalitat de sociovergencia que somia la Moncloa. Tanmateix és ben cert que ni ICV ens hi vol al govern.

Però el tipus de suport o participació en un govern amb el PSOE (o en el govern kubotan de Montilla-Carod-Saura), s’esdevé en tot cas de l’orientació política hegemònica i de les polítiques concretes a aplicar.

Per EUiA el fonamental és el que ens permeti mobilitzar a la gent treballadora, jove, dones, immigrada, per aconseguir mesures favorables. Aquesta mobilització social i ciutadana ens és imprescindible per convertir la greu abstenció en nou suport social de gent jove i treballadora.

Cal deixar clar a la campanya electoral que donarem el nostre suport a la investidura per les esquerres en front de les dretes, val a dir parlant en plata al PSOE.

Tanmateix cal alhora plantejar unes condicions vitals per altres suports, més enllà de la investidura:

Per un salari mínim de 1.000 €, enfront de la precarietat laboral, les deslocalitzacions, i mesures per al salut laboral.

Habitatge de lloguer suficient per a la gent jove i immigrada.

Derogació de la Llei de partits polítics. Dret a la consulta vinculant pel dret de decidir.

Dret a l’avortament lliure i gratuït (a la sanitat pública).

Vot per la gent immigrada treballadora.

Francesc Matas Salla

miércoles, 23 de enero de 2008

El futuro de IU está en su capacidad de movilizar

Es tiempo de elecciones 1.

Estamos aquí para tratar de las elecciones, para conseguir un buen resultado de IU en la contienda electoral, para reforzar la izquierda.

Hemos hecho un buen trabajo en el Foro Programático. Se ha mostrado la capacidad de esta izquierda en relacionarse y establecer lazos con la izquierda social, ONGs, Sindicatos. Hemos también conseguido en las últimas elecciones establecer acuerdos con todo tipo de organizaciones de izquierda, verdes, candidaturas locales, alternativas.

Hemos elaborado un Programa donde hay las principales propuestas que necesitan la gente trabajadora, la juventud y la inmigración. Voy a apoyar y a movilizar por estas propuestas.

Hemos de pelear a fondo para frenar a la derecha, mientras forzamos a la izquierda parlamentaria y al PSOE a girar a la izquierda.

Se plantean cosas sobre el gobierno. Es natural, como es natural que en esta fuerza política no entraríamos en un gobierno del PP. Lo del tipo de apoyo o participación en un gobierno no es en general; es en función de la orientación política, de su política hegemónica y de sus políticas concretas, políticas de izquierdas.

Sabemos que el futuro de IU está en su capacidad de movilizar con la gente joven, trabajadora, mueres, e inmigrada.

Para esta movilización destaco tres elementos:

Por un salario mínimo de 1.000 €, frente a la precariedad laboral, las deslocalizaciones, y medidas para la salud laboral.

Por un Estado federal, republicano, con el derecho a la autodeterminación o a decidir.

Por crear unas condiciones para la negociación política y las perspectivas de paz en Euskadi. Y hay que empezar por la derogación de la Ley de partidos políticos, y cesar la criminalización de las opciones políticas vascas.

Francesc Matas Salla

1 Intervención en el Consejo Político Federal de IU del 20 de enero de 2008.