domingo, 18 de enero de 2009

Parte de la munición que utiliza el ejército israelí está fabricado en España

Nuet afirma que pedirá la comparecencia de los ministros de defensa y de exteriores en el Senado y denuncia la doble moral del PSOE delante del conflicto de Oriente Medio

El dirigente de IU exige que se juzgue en tribunales internacionales a los dirigentes israelitas que cometen crímenes contra la humanidad.

El senador de IU, adscrito al grupo de l'Entesa Catalana de Progrès, ha declarado en rueda de prensa hoy que pedirá la comparecencia en el Senado de la ministra de defensa, Carme Chacón, y del ministro de Asuntos Exteriores, Miguel Ángel Moratinos. El motivo por el que Nuet llevará a cabo esta iniciativa es porque, como él mismo ha explicado, "el Estado español no cumple el protocolo de la Unión Europea que establece que no se pueden vender armas a Estados que están en guerra", y como ha dicho el senador, "parte de la munición que utiliza el ejército israelí está fabricado en España".

Nuet ha pedido al gobierno de Zapatero que actúa con una doble moral, ya que "asiste a las manifestaciones en contra de los ataques israelíes a la población palestina y a la vez firma convenios con el Estado de Israel" . También le h a pedido que refuerce su postura en defensa de la legalidad en oriente Medio.

El senador ha exigido que se juzgue en tribunales internacionales a aquellos dirigentes que cometen crímenes contra la humanidad.

Por otro lado, Nuet ha manifestado que se pone a disposición del movimiento solidario del conjunto del Estado para facilitar que los ciudadanos y ciudadanas conozcan mejor el conflicto de Oriente Medio. Nuet ha destacado la importancia que el movimiento solidario no se pare, aunque se llegue a una tregua, ya que, según el senador, "hace falta que la población en general rechace la situación en la que se encuentran los palestinos, y haga llegar a sus gobiernos su opinión, ya que éstos ejecutan políticas que chocan con lo que la ciudadanía defiende".

Nuet ha destacado también la necesidad de que haya tregua para que deje de morir gente, "para que se empiece a sumar y no a restar, a salvar vidas y a reconstruir la Franja de Gaza, destruida por el ejército israelí".

El dirigente de IU ha lamentado "que el gobierno de Israel sea capaz de matar a tantas personas para presentarse como buen candidato en las próximas elecciones".

El senador ha expresado que "sintió vergüenza del presidente de la Unión Europea, Mirek Topolanek, cuando éste declaró que entendía los ataques israelíes como unos defensivos.

Nuet anuncia que demanarà la compareixença dels ministres de defensa i d´exteriors al Senat i denuncia la doble moral del PSOE davant del conflicte d´Orient Mitjà

El senador s´ha posat a la disposició del moviment solidari català per treballar per la pau

El senador d´EUiA, Joan Josep Nuet, adscrit a l´Entesa Catalana de Progrés, ha declarat en roda de premsa aquest matí, després d´haver retornat ahir de la missió dirigida per la ONG internacional "Free Gaza" que tenia com a objectiu proveir de material sanitari i d´aliments a la població palestina i desbloquejar el Port de Gaza però que va haver de ser avortada per impediment de l´exèrcit israelià, que demanarà la compareixença al Senat de la ministra de defensa, Carme Chacón, i del ministre d´Exteriors, Miguel Ángel Moratinos. El motiu pel qual Nuet durà a terme aquesta iniciativa és perquè, com ell mateix ha explicat, "l´Estat Espanyol no compleix el protocol de la Unió Europea que estableix que no es poden vendre armes a Estats que estan en guerra", i com ha dit el senador, "part de la munició que utilitza l'exèrcit israelià està fabricat a Espanya".

Nuet ha demanat al govern de Zapatero que abandoni la seva doble moral, ja que que "assisteix a les manifestacions en contra dels atacs israelians a la població palestina i alhora firma convenis amb l´Estat d´Israel" i que reforci la seva postura en defensa de la legalitat a Orient Mitjà.

El senador ha exigit que es jutgi en tribunals internacionals a aquells dirigents israelians que cometen crims contra la humanitat.

Per altra banda, Nuet també ha manifestat que es posa a la disposició del moviment solidari de Catalunya per a facilitar que els catalans i catalanes d'arreu del territori coneguin millor el conflicte d'Orient Mitjà. Nuet ha destacat la importància que el moviment solidari no s'aturi, encara que s'arribi a una treva, ja que, segons el senador, "cal que la població no només catalana, sinó també europea, que rebutja la situació en la que es troben els palestins, faci arribar als seus governs la seva opinió perquè aquests executen polítiques que topen amb el que la ciutadania defensa".

Nuet ha destacat també la necessitat que hi hagi treva per a que deixi de morir gent, "per a què es comenci a sumar i no a restar, a salvar vides i a reconstruir la Franja de Gaza, destruïda per l´exèrcit israelià".

El dirigent d´EUiA ha lamentat "que el govern d´Israel sigui capaç de matar a tantes persones per a presentar-se com a candidat amb importants mèrits de cara a les properes eleccions".

El senador ha expressat que "va sentir vergonya del president de torn de la UE, Mirek Topolanek, quan aquest va declarar que entenia que els atacs israelians eren defensius".

Sigue en: jjnuet.blogspot.com

No hay comentarios: